Marketing dzieli się na różnorodne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także wiele innych, ale statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie tylko – wstępuje w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie bilbordów reklamowych Kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego konsumenta są wybitnie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezwykle dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.